Dit onderwerp bevat 2 reacties, heeft 2 stemmen, en is het laatst gewijzigd door  karimi 3 maanden, 3 weken geleden.

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Auteur

Ellen

Beste dokter, ik heb u 2 weken geleden een vraag voorgelegd in verband met de uitslag van mijn nieren bloed test.
    Daaruit kwam dat mijn nierfunctie 40% is. U schreef mij terug en zij dat ik naar een nefroloog moest gaan’. Ik heb mijn huis arts gebeld en dit verteld. Hij zegt dat dit een normale nierfunctie is voor mijn leeftijd. Ik ben 69 jaar’, klopt dit ? Anders ga ik na die arts wat u mij schreef in het AZM in Maastricht’.
    Ik kijk uit na u bericht, bij voorbaat hartelijk bedankt.
    Ellen

#3460 Reactie

Chris Hagen
    Bijdrager

Beste mevrouw,

Een nierfunctie van 40% is voor uw leeftijd niet normaal. Wel kan het zijn dat de huisarts geen eiwit in de urine vond en de bloeddruk goed is behandeld, bv 140/90 of lager. Dan is mogelijk verwijzing nog niet nodig maar is controle bij de huisarts wel van belang. Als er wel eiwit in de urine zit is verwijzing volgens de richtlijnen wel nodig. Ik zou het goed met de huisarts bespreken.

Sterkte,
    Chris Hagen

#6975 Reactie

karimi

Beste dokter;

mijn vader is 84 oud en hij is bekend met diabetes type 1 , hoge bloeddruk en hoge gulstrol. Hij is ook gedementeerd. zijn nieren heeft 40% functie. Hij gebruik ook rispredon. Het is raar, maar weet u hoelang heeft hij nog.

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
Reageer op: Nierfunctie 40% normaal voor leeftijd
Mijn informatie: